Saturday, July 18, 2015

Hotel-hotel di Ho Chi Minh



Hotel Hoang Gia Huy

Daripada pengamatan membrowse aku....aku servey hotel yang ada breakfast halal....memula aku pon tatau kenape aku pilih hotel ni..dah bertekak pulak ngan kawan baik aku si liza...apsal hotel ni ..kenape xde breakfast tapi kesimpulannya hotel aku pegi tu ade breakfast dari kedai hajah basiroh..so tetapi pagi kite makan kat bawah je.... sebenarnye..makanan kat sini bukan tekak aku kot..semua x rase mcm Msian food...ok meh terjah gambo hotel...semua aku amik kat google je sebab aku lupe nak snap...

Hotel pertama kiterang duk for 5 days 4 night
Hotel Gia Huy

Ni la hotel die..kite dok 4 malam...so total kiterang bayor is USD 320...duit mesia dalam RM 1122 la...sangat mahal kot...walaupon 2 bilik....sebabnye.... kalau kite duk hotel lain bole je share family room..makan pagi memang kat bawah tu ade hajah basiroh....and hotel ni dekat sgt ngan ben thant jalan kaki 5 minit da sampai..percaya lah...

Hotel Thanh Thu


Hotel ni yang aku nak cerita kan..walaupon aku suke je gia huy tu..sebab kite pegi ni nak jimat duit sebab duit tu nak ke arah membelanja kan diri..better duduk Thanh thu..tapi sarapan of coz la tak yakin ada ataupun tak..Apa-apa pun pon ...kalau tak ada pun insyallah tak kelaparan la..nanti aku bagitau tips nyer....ok hotel ni..bilik ni untuk 4 orang sangat2 besar RM160 je ek..so kalau aku dok 6 hari baru RM960..untuk 4 orang tau..da jimat gile..so hotel pon besar..korang kene pandai tune air panas die je.... hahaha..ok tu 2 hotel yang aku bole rekemen..jangan risau ni semua kat jalan Nguyen Anh Nih...which is kawasan melayu dan sebelah-sebelah tu semua ade makanan melayu...




Hotel:
Pelbagai hotel korang boleh cari kat Jalan Bent Thant/ Nuyen An Nih Street@Malaysian Street. Murah-murah juga harga hotel.
Kat sana ada banyak kedai makan Halal.
Hotel yang admya stay- Hotel Ha May 3.Kalau luar bilik,nampak sempit,tapi kat dalam boleh tahan luas. Selesa gak,siap ada tunjuk arah kiblat lagi.

  • ada wifi
  • dekat dengan Ben Thant Market
  • dekat dengan Pasar Malam Ben Thant(sebutan Bentan bukan Ben10).Kami jalan kaki je pergi Pasar Malam Bent thant.

Hotel yang kami tinggal-Hotel Ha May 3

Yang ni hotel depan hotel kami. Memang classy hotel ni Mahal sikit dari hotel kami. Tengok Interior pun boleh agak harga bilik.

Hotel ni paling dekat dengan Malaysian Street. Turun hotel dah boleh shopping.




Halo Hotel cuma bertaraf 2 bintang sahaja tetapi pada pandangan saya semasa 3 hari di sana ia sudah cukup memuaskan. Jom tengok beberapa gambar hotel ni .
cari hotel murah di vietnam

harga hotel murah di vietnam

hotel bajet vietnam

hotel murah di vietnam

Halo hotel ni cuma 2 bintang tapi bagi saya ia selesa. Dalam bilik ada wifi cuma ia mungkin tak laju. Bilik bersih dan toilet ada tub dan shower. Kebanyakan pengunjung dari Malaysia suka membeli belah di Vietnam kerana ia lokasi terdekat untuk memborong baju atau kain pasang.
Kebanyakan kelengkapan bilik hotel memang terjaga dengan baik serta bersih. Reception hotel serta bel boynya juga mesra dengan pengunjung cuma saya rasa kasihan melihat mereka ini kurus-kurus belaka. Susah nak jumpa yang gempal sebab negara ni terlalu lama berperang dulu dan sekarang sedang dalam proses membangun.
Halo Hotel terletak di kawasan yang sibuk iaitu di District 1 di Bandar Ho Chi Minh . Di sekelilingnya juga ada banyak hotel lain. Menariknya hotel ini paling dekat dengan Ben Thanh market iaitu lokasi paling popular di Vietnamuntuk memborong baju kurung bagi orang Malaysia. Keluar dari hotel toleh kanan dah nampak Ben Thanh market yang hanya 5 minit berjalan kaki.
Berhadapan dengan Halo hotel ni ialah Restauran Serai yang menyediakan  makanan halal yang enak. Di sebelah hotel  ni juga ada restaurant Haji Halim yang juga menjual makanan halal yang lain yang menerima matawang Malaysia selain US Dollar .Tak ada masalah kalau anda tak ambil sarapan di hotel ni kerana kedai makanan halal berada di depan hotel sahaja.
Jika anda nak ke tempat borong di Cho Bin Thay dari hotel ni juga anda boleh taxi dan perjalanan lebih kurang dalam 10 ke 15 minit juga. Teksi berada di mana-mana sebab ia kawasan paling sibuk dengan pelancong.Sewaktu saya ke sini dulu saya lebih kepada memborong baju kurung jadi kawasan pelancongan memang saya tak sempat pergi. Insyaallah lain kali saya nakmelancong di Vietnam pada next trip.
Jadi walupun hotel ni cuma 2 bintang ia sangat selesa dan saya rekomen anda duduk menginap di sini jika berkunjung ke Vietnam.Harga bilik hotel saya dah tak berapa ingat tetapi untuk 3 orang dulu saya hanya bayar RM 150 untuk 3 hari 2 malam. Murahkan?
Nak cari hotel murah yang lain diVietnam , anda boleh terus cari di sini>> harga hotel murah di Vietnam
*Sumber gambar dari google

1 comment: